Key Account Manager till Ryds Bilglas

Är du en relationsskapande och engagerad person som drivs av att göra bra affärer och vill jobba i ett dynamiskt bolag med mycket på gång? Sök då tjänsten som Key Account Manager hos oss på försäljningsavdelningen!

Om tjänsten

Som Key Account Manager har du ett helhetsansvar för kunderna inom ditt försäljningsområde vilket innebär att ansvara för kundavtal på nationell, regional och lokal nivå samt att strukturera, planera och genomföra regionala och lokala säljaktiviteter och kundevent.

I ditt arbete kommer du löpande driva möjligheter för ökad försäljning genom att bearbeta nya och befintliga kunder. Du äger hela försäljningsprocessen från uppsökande, försäljning till avtalsskrivning och uppföljning. Du säkerställer också att befintliga kundavtal utvecklas med god lönsamhet.

Som försäljningsansvarig i ditt område ingår, i nära samarbete med divisionschef och regionchef, att coacha och inspirera övriga medarbetare till ökad försäljning och nya kundavtal. Du ingår i ett starkt försäljningsteam stationerade runtom i Sverige och rapporterar till försäljningschef. Tjänsten är placerad i Göteborg och arbetet innebär frekvent resande inom Sverige.

I rollen ingår också

  • Att tillsammans med kunderna identifiera lösningar för ökad kundnöjdhet.
  • Proaktivt identifiera och driva möjligheter till att utveckla kundrelationer.
  • Säkerställa att återkommande problem/utmaningar elimineras och kommer försäljningschefen tillkänna.
  • Rapportera försäljningsstatistik månadsvis, internt och externt.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning och är van att presentera dig och företaget samt att bygga relationer med företagsledande personer. Erfarenhet från branschen är meriterande.

Som person är du engagerad och självgående, du har god självinsikt och är trygg i att fatta självständiga beslut och att ibland arbeta i ett högt tempo.

Eftersom du till stor del planerar ditt arbete själv så är det viktigt att du är bra på att strukturera, organisera och göra prioriteringar. I rollen som Key Account Manager är det självklart med god kommunikationsförmåga och att du kan övertyga och vinna förtroende hos befintliga och potentiella kunder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Krav

  • Försäljningserfarenhet
  • God datorvana
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort

Det här är vi

Fordonsbranschen utvecklas ständigt och vi strävar alltid efter att ligga i framkant. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med lättsamma och härliga kollegor. Vi arbetar tillsammans för att nå våra mål och våra chefer stöttar oss i vårt arbete och i vår utveckling. Vi har funnits länge i branschen, ända sedan 1947, och våra anställda omfattas av kollektivavtal.

Start: 2023-02-01 eller enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Anställningsform: Heltid, 100%
Lön: Fast lön efter överenskommelse

Kontaktuppgifter

Låter detta som ett jobb för dig? Skicka in din ansökan till rickard.frolund@rydsbilglas.se

Vi arbetar aktivt med våra rekryteringsprocesser och tillsätter tjänster löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sista ansökningsdagen är 2022-12-16

Om Ryds bilglas

Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag verksamt över hela Sverige, med fler än 150 verkstäder och ca 450 anställda. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group AB. Med närhet till kunden, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper Cary Group kunden att göra enkla och hållbara val. Cary Groups resa startade med Ryds Bilglas och idag tjänar vi kunder genom Europa, med flera kända och framgångsrika varumärken. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm.